;

Ako efektívne cieliť Facebook, Instagram a Google kampane?

Online marketing patrí medzi najčastejšie formy propagácie eventov. Reklamy na Facebooku, Instagrame a Google sú dnes významnou súčasťou každej kampane - či si ich spravujete sami, alebo si najímate špecialistov.

Neustály vývoj a vylepšenia v oblasti online marketing ho stále posúvajú vpred. Postupne sme si zvykli na detailné štatistiky, možnosti cielenia reklamy alebo Pay-Per-Click model (PPC), pri ktorom platíme len za kliknutia.

 

Ako však nastaviť vaše kampane tak, aby prinášali požadované výsledky a pracovali s rozpočtom čo najefektívnejšie? Optimalizujte ich na konverzie - nákupy vstupeniek! Pri tomto nastavení bude kľúčovým indikátorom získanie čo najvyššieho predaja vstupeniek. Všetky ďalšie známe ukazovatele ako počty klikov, zobrazení a pod. budú mať doplnkovú úlohu.

 

Inviton, ako jediná platforma, umožnuje posielať nákupné dáta priamo do Faceboku a Google Analytics. Jednoducho, len vyplenním dvoch políčok v administrácii eventu. Ako postupovať?

 

Facebook a Instagram kampane

Vo Facebook Business Manageri (ako ho nemáte, založte si ho na business.facebook.com) si vytvoríte Facebook Pixel a zadáte Facebook Pixel ID v administrácii vášho eventu v Invitone. Platforma vám tak bude posielať konverzné údaje (Purchase event), na základe ktorého môžete cieliť a optimalizovať kampane. Po dosiahnutí minimálneho množstva nákupov, cca. 50 (tzv. learning phase), sa ich výkonnosť výrazne zlepší. V prehľade kampaní si budete môcť porovnať výkonnosť jednotlivých reklamných skupín a reklám, na základe čoho môžete identifikovať rozdiely medzi kampaňami, cielením a kreatívami a vyhodnotiť tie najúspešnejšie.

 

Google Ads kampane

Podobne ako pri Facebooku, v rozhraní Invitonu zadáte vaše Google Analytics ID. Získate tak kompletné Google Analytics Ecommerce dáta, a po prepojení účtov Google Analytics a Google Ads konverzné dáta priamo do rozhrania Google Ads.

 

Okrem možnosti lepšieho cielenia kampaní môžete z konverzných dát vytvárať publiká. Napríklad tých, ktorí už majú lístky, odporúčame z kampaní vylúčiť alebo znížiť ich intenzitu. V oboch reklamných systémoch môžete vytvoriť tzv. lookalike publiká, ktoré budú tvoriť podobní ľudia ako tí, ktorí si už vstupenku kúpili. Mala by to byť najkvalitnejšia cieľová skupina vašej kampane.

 

Veríme, že vám táto funkcionalita dá iný pohľad na vaše kampane, a výrazne zvýši ich kvalitu.

 

Tento text sme pripravili v spolupráci s agentúrou

M.digital
+421 (0) 907 708 725
hello@mdigital.sk

Kontakt

Inviton s.r.o.
Prievozská 14
821 09 Bratislava
Slovenská republika